Episode 6 – Tetrads, spil og læringsmaskiner
Episode 6 – Tetrads, spil og læringsmaskiner
Et retro-perspektiv fra en mand med fremtidsbriller, en Tetrad model fra manden der siger, at “Medium is the message” og endelig computerspil som læringsmaskiner. Der er lagt i ovnen til en dans med episke perspektiver på informationsteknologi og didaktik.
Vi vægter særligt James Poul Gee`s tekst om computerspil som læringsmaskiner, og bevæger os ind på grænsen mellem det formelle og uformelle, underholdning og undervisning og læring og leg. Tá med på en rejse, der bevæger sig på både “den ene side” og “den anden side”.
Shownotes og anvendt litteratur
- Stefan Klein & Stephen Cave Once and future sins Aeon (2015)
- Owen, Kelly McLuhan’s tetrads: what they are and how they work owenkelly.net (2014)
- Gee, James Paul (2005) Learning by Design: good video games as learning machines E–Learning, Volume 2, Number 1 (2005)